Treceți la conținutul principal

Valurile pamantului

  Salutare! Astazi o sa va povestesc despre o carte destul de interesata, dar care e scrisa intr-un fel mai linistit, astfel incat mi-a facut placere s-o parcurg seara, inainte de culcare. Eu o am de pe Libris, aceeasi librarie online cu care v-am obisnuit.


  In ultima vreme, nu stiu ce mi s-a intamplat, dar ma simt foarte atrasa de India si cultura acestei tari. V-am si recomandat pe Facebook un film cu aceeasi tema, asa ca am ales cu mare speranta si acest roman scris de Anuradha Roy, Valurile pamantului.


  Eroina acestei carti este Maya, o tanara care ramane vaduva la doar 25 de ani. Avusese o casnicie fericita, dar pe care a platit-o cu un pret cam mare: indepartarea de toata familia, deoarece sotul ei era crestin, iar familia ei nu accepta acest lucru. Tragedia se petrece in muntii Himalaya unde sotul ei pleaca intr-o expeditie riscanta si moare, lasand-o complet singura si fara nicio speranta. Dupa o perioada de framantari si dorind sa-l simta aproape, Maya pleaca intr-un mic oras aflat aproape de locul accidentului si incepe sa predea la o scoala.


  Desi initial se gandea ca un astfel de orasel nu poate avea o viata prea palpitanta, in cei sase ani pe care-i petrece acolo tot felul de lucruri se intampla si ii cunoaste indeaproape pe vecinii ei: Diwa Sahib este un nobil in decadere, Charu este eleva ei care nu vrea sa invete nimic si mereu pierde vremea uitandu-se pe pereti iar Veer este primul barbat care reuseste s-o faca sa se gandeasca la o relatie.


  Maya afla multe secrete, dintre care unele care o dor. Daca le va face publice sau le va tine doar pentru ea, va las sa descoperiti singuri.



  Chiar daca nu-i o carte vesela, e o carte cumva linistitoare. Unul dintre marile secrete il anticipasem, dar pe celalalt nu si mi-a mai placut si finalul in care Maya demonstreaza ca este o femeie puternica. E o lectura buna, merita si pentru faptul ca sunt folositi termeni specifici Indiei, asa ca m-am simtit mai aproape de aceasta lume.


  Acum hai sa vedem ce recenzie ne-a pregatit Gabi - http://paginidezisinoapte.ro.



Kissez!

Comentarii

  1. O voi citi, cu (mare) siguranta! Eu sunt atrasa de India si de tot ce inseamna aceasta ( religie, cultura, oameni, traditii) inca de mica. Probabil nea' Eliade este responsabil, el fiind si autorul meu de suflet. Eu una am ajuns cam departe cu obsesia mea pentru India ( dar nu, nu am reusit sa ajung efectiv pana in India :)) ), ci am ajuns sa citesc carti despre cultura Indiei, despre zei, despre inteleptii/ initiatii lor, dar si carti bisericesti care vorbesc despre viziunea crestinilor vizavi de religia hindusa ( sunt dezgustata un pic de faptul ca noi, crestinii, suntem atat de categorici, iar ei, indienii sunt mai permisivi si chiar creeaza o legatura intre toate religiile lumii. Vai, as putea scrie un eseu despre asta, Alina, opreste-ma, te rog!! ). Si apoi, am ajuns sa cunosc si partea practica a acestei povesti, adica sa cunosc indieni..adevarati :)). Am ramas un pic dezamagita ca nu sunt atat de sacri precum credeam :)), si nici cantareti si dansatori si frumosi precum cei de la Bollywood, iar lumea lor e la fel de profana si de corupta ca a noastra. :),

    Am vazut si filmul despre care ne-ai spus pe fb, The hundred foot journey si mi-a placut mult. Dar mai mult imi plac filmele in care pot vedea cu adevarat peisaje din India ( chiar daca nu toate sunt frumoase, saracie peste tot, oameni murdari si dezbracati, vaci la tot pasul). Daca vrei sa mai prinzi putin din peisagistica indiana, iti recomand filmul " I Origins".

    Ah, ceaiurile si India, subiectele mele de discutie preferate! Mai vreau!!

    Apropo, ai citit Maitreyi si replica la aceasta, Dragostea nu moare?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cat ma bucura mesajul tau, e genul de feedback pe care mereu mi-l doresc.

      si eu il iubesc pe eliade, in special romanul adolescentului miop in care (culmea!) m-am regasit uneori.


      :)) tare faza cu indienii...reali :)).

      sa stii ca am urmarit recent niste filme indiene si chiar au farmec. vezi ca la upc exista un pachet care include trei posturi indiene care dau doar filme: noi, vechi, de toate :).

      in general, filme mai faine sunt cele cu salman khan, e chiar talentat actorul si imi dau seama de ce e atat de indragit. asta a fost comic, dar nu are prea multa legatura cu india: http://www.imdb.com/title/tt0456481/?ref_=nm_flmg_act_34

      oricum, peisaje poti vedea in filmele indiene vechi, mie cel putin asa mi s-a parut.


      o sa tin minte recomandarea ta si sper sa apuc sa vad filmul.

      am citit demult, in 2002 si chiar ma gandeam sa le reiau, impreuna cu alte carti citite in aceeasi perioada :).

      Ștergere
  2. Uite o carte care cred ca mi-ar place sa o citesc! Se pare ca imi plac cartile in care se gaseste si religia! Exact...Maytrei! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Ahh si tie iti plac filmele Bollywood :)). Si mie imi plac, dar lumea, de obicei, are prejudecati in privinta lor. Voi viziona filmul acesta, desi Salman Khan nu este chiar preferatul meu. Mie imi place Shahid Kapoor ( iti recomand Jab we met si Kismat Connection, in caz ca nu le-ai vazut. Jab we met l-am recomandat mai multor persoane, si iubitorilor de Bollywood si scepticilor - si le-au placut!). Si, daca mai ai rabdare, iti mai recomand Dhoom 2 si Dhoom 3. Filmul I Origins, pe care ti l-am mentionat in primul comentariu, este american si nu este o comedie, dar are o tema foarte interesanta, cumva conexata cu principiul reincarnarilor de la indieni.
    Abia astept sa ma apuc si eu de citit Valurile Pamantului. Ma incanta faptul ca gasesc si o sectiune de lectura pe blogurile de beauty!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am observat prejudecatile, dar adevarul este ca poti invata foarte multe lucruri despre cultura lor, asa ca eu ma mai uit :)).

      numai sa-mi zici unde le pot vedea online, ca alta sansa n-am :(.

      daca-i cu reincarnari, pare interesant deoarece teoria asta ma atrage.

      mai si citim, cel putin cateva dintre noi :)).

      Ștergere
  4. foarte interesanta pare a fi Valurile Pamantului, o sa o caut si eu, cand o sa am timp.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Crema pentru ten Apidermin -review

  Hello! Fiind destul de multumita de Apidermaliv, care teoretic nu era pentru tenul meu, am decis sa cumpar un recipient micut de Apidermin. Varianta la 30 de ml costa 7,5 de lei si am luat-o dintr-un plafar.   Logic, am avut mari asteptari. Contine vitamina A si laptisor de matca, toate ingredientele sunt ok si este potrivita pentru tenul uscat.  In primul rand, ambalajul e dragalas, dar poleiala aurie dispare in cateva secunde. Spre exemplu, eu am avut-o in geanta vreo ora-doua de cand am cumparat-o si pana am ajuns acasa si deja arata ca trecuta printr-o mie de maini.   Acum sa trecem la produsul propriu-zis: cand am deschis recipientul am simtit un miros destul de puternic, dar nu deranjant. Textura (uimitor) pare mai light decat la Apidermaliv. Am avut impresia ca va intra rapid in piele, dar s-a format un soi de pelicula. Nu reprezinta o baza buna de machiaj, asa ca am inceput s-o folosesc seara. Din pacate, nu mi se potriveste. Nu are niciun efect asupra deshidratarii s

Impresiile mele despre cura cu spirulina

   Hey! Prin primavara m-am hotarat sa fac o cura cu spirulina pentru ca ma simteam cam vlaguita si aveam probleme destul de urate cu tenul. Inca de la inceput tin sa precizez ca nu am cunostinte in domeniu, ca m-am informat doar pe internet si ca experienta mea se poate sa fie diferita fata de a altora.   Nu prea imi place sa-mi administrez eu tratamente si suplimente, insa dupa ce am citit mai multe articole, am ajuns la concluzia ca spirulina este o mica minune ce aduce beneficii in aproape orice situatie si asa m-am decis sa incep o cura de aproximativ sase saptamani. Intai am cumparat un flacon de la Fares(spirulina+urzica, 60 de pastile-23 lei), apoi am ales Alevia (1+1 gratis, in total 60 de pastile-13 lei). Am luat cate-o pastila dimineata, la pranz si seara.    Parerile asupra efectelor sunt foarte variate, mai ales in ceea ce priveste slabirea/ingrasarea. Cred totusi ca am auzit mai multe voci care indeamna la consumul de spirulina in cazul in care se doreste o scader

Sondaje online: Daedalus plateste sau nu?

   Hello! Poate va aduceti aminte, la un moment dat spuneam ca experimentez putin cu sondajele online si ca sunt inscrisa in mai multe paneluri. La Daedalus am cont de multa vreme, am pierdut deja notiunea timpului. Am primit cateva invitatii la sondaje, apoi a inceput o perioada lunga de liniste. Intamplarea a facut sa citesc pe alte bloguri ca sunt seriosi, ca platesc, ca exista destule chestionare, dar eu tot nu primeam nimic. Le-am dat un mail, i-am intrebat ce se intampla si daca persoanele nou inscrise au sanse mai mari de invitatii la sondaj decat membri vechi. Logic era ca nu, asta mi-au si raspuns, dar dupa schimbul de mailuri am inceput sa mai primesc pe ici pe colo cate-un sondaj.    In primul rand, sa nu asteptati sa va imbogatiti! Mie totusi mi se pare de viitor aceasta abordare, plus ca-mi place sa completez chestionare, insa e clar ca remuneratia e mica si banii se strang destul de greu. Cu toate astea, comparativ cu alte paneluri, chestionarele sunt ceva mai bine pla